in , ,

Sukcesy TikTok w 2018 roku

TikTok to aplikacja chińskiej firmy ByteDance, która szturmem zdobyła serca użytkowników na całym świecie. Ubiegły rok dla TikToka był pasmem niekończących się sukcesów, a największym z nich był tytuł jednej z najczęściej pobieranych aplikacji 2018 roku! Jeżeli jesteście ciekawi jak wyglądała droga na szczyt chińskiego giganta krótkich form wideo, zostańcie z nami. 

Jeżeli jeszcze nie słyszałeś o TikToku, to w kwestii mediów społecznościowych masz sporo do nadrobienia. TikTok to aplikacja na której użytkownicy dzielą się swoją wiedzą, talentami, humorem oraz kreatywnością w postaci krótkich form wideo. Głównym hasłem aplikacji jest wykorzystanie każdej sekundy, która jak wiemy w obecnych czasach jest na wagę złota.

Rok 2018 był dla aplikacji przełomowy. Seria głęboko przemyślanych kroków, doprowadziła chińskiego giganta na szczyt listy najczęściej pobieranych aplikacji 2018 roku.

Połączenie z Musical.ly

TikTok połączył się z Musical.ly na początku sierpnia 2018 roku. W związku z synchronizacją obu aplikacji Musical.ly  przygotowało lokalne tagi, które miały na celu przygotować użytkowników na zmiany. W Polsce pojawiło się wyzwanie #muserslovepoland, które miało na celu pokazać jedność wśród użytkowników aplikacji. W akcje zostali zaangażowani jedni z najpopularniejszych twórców YouTube. Byli to między innymi: Magda Bereda (527k fanów), Mamiko (98k fanów), Gimper (24k fanów), Unboxal (24k fanów), DeeJayPallaside (142k fanów) oraz Stuu (774k fanów)Filmy nagrane pod hasztag wygenerowały zasięg ponad 46 milionów wyświetleń.

Oficjalne profile osób publicznych oraz mediów

Nie od dziś wiadomo, że wierni fani przejdą razem ze swoim idolem na każdą platformę społecznościową. Tak stało się również w przypadku aplikacji TikTok. Liczba profili osób publicznych rośnie z miesiąca na miesiąc zarówno w Polsce jak i za granicą.

TIKTOK: Polska

W Polsce oficjalne profile prowadzą m.in:

  • Cleo (316k fanów) Filmy, które zostały nagrane pod oficjalny challenge wokalistki #życietofilm związany z premierą najnowszej piosenki wygenerował zasięg 16 mln wyświetleń
  • Roksana Węgiel (254k fanów) Roksana również miała swój oficjalny challenge na TikTok. Filmy z piosenką Roksany pod hasztagiem #światpełenbarw wygenerowały łącznie 19 mln wyświetleń
  • Zuza Jabłońska (221k fanów) Filmy do najnowszej piosenki Zuzy związane z akcją #powiedzmitowtwarz wygenerowały łącznie 17 mln wyświetleń
  • 4Dreamers (166k fanów) Akcja związana z promocją nowej piosenki chłopaków #teżtakmasz wygenerowała 28 mln wyświetleń
  • Sylwia Przybysz (423k fanów) Filmy pod oficjalnym hasztagiem i piosenką artystki #napamięć wygenerował łącznie 15 mln wyświetleń

Wśród aktywnych polskich artystów, twórców oraz mediów na TikTok możemy również znaleźć:

Magdę Beredę (527k fanów), My3 (184k fanów),  Janka Dąbrowskiego (938k fanów), Magic Of Y (344k fanów), Margaret (175k fanów), Lanberry (9000k fanów), Ewelinę Lisowską (12k fanów), Admę (15k), Sarsę (19k fanów), Martę Gałuszewską (9000k fanów),  Linię Nocną (4500k fanów), Mamiko (98k fanów) Lorda Kruszwila (120k fanów), Zwierzenia (22k fanów), Hejka tu Lenka (74k fanów), Adriannę Skon (80k fanów), Blowka (178k fanów), DDOB (277k fanów), Z dvpy (22k fanów), 4FUN.TV (9000k fanów), Mateusza Spysińskiego (4500k fanów), Wip Bros (20k fanów), Stuu (774k fanów), Radio Eska (62k fanów), Eska TV (72 k fanów), Wardęgę (101k fanów), Marcina Dubiela (183k fanów), Kospera (203k fanów), Dharniego (50k fanów), Samą przez świat (14k fanów), Fit Lovers (535k fanów), Emiflash (180k fanów), Paulinę Soboń (339k fanów), Olę Nowak (440k fanów), Trenuj z Krzychem (25k fanów), Danny Ferreri (160k fanów), Agnieszkę Grzelak (557k fanów), PopKillera (26k fanów)

TIKTOK: Świat

Nie tak dawno na TikTok dołączyła gwiazda amerykańskiej telewizji Jimmy Fallon, który regularnie pokazuje filmy z TikToka w swoim wieczornym show, które ogląda miliony amerykanów.

Pod koniec grudnia na TikTok dołączyły kolejne gwiazdy! W przedświątecznym okresie TikTok przekazał 2 mln $ na organizację DoSomething, a w USA pojawił się oficjalny tag #createforacause, który został wsparty przez Nicka Jonasa, Vanessę Hudgens, Courtney Kardashian, Khloe Kardashian, Halsey i wielu innych, znanych celebrytów i artystów.

#CreateForACause

This holiday season, we've pledged to donate up to $2M to DoSomething.org, Best Friends Animal Society, and Oceana through our in-app #CreateForACause initiative. How to take part with us? From now until December 26th, we are asking users to create videos using the hashtag #CreateForACause and one of our special holiday-themed AR filters. With every video created we will donate.See more about these great organizations below:https://www.dosomething.org/https://bestfriends.org/https://oceana.org/#happyholidays #merrychristmas #joinus #donate #tistheseason

Opublikowany przez TikTok Piątek, 21 grudnia 2018

Co więcej aktywny profil na TikTok prowadzą również między innymi: Black Pink (12,5 mln fanów), Camila Cabello (1,1 mln fanów), Marshmello (4,8 mln fanów), Anne Marie (1,9 mln fanów), Lelepons (5,7 mln fanów), Inna (53k fanów), Cardi B (1,4 mln fanów), Little Mix (562k fanów), Marcus & Martinus (3,8 mln fanów), Radio Disney (1,5 mln fanów), HRVY (2,1 mln fanów), Little Big (216k fanów), Ofenbach (11k fanów), Dan Balan (11k fanów), Nickelodeon (2,6 mln fanów), Britney Spears (230k fanów), Ariana Grande (14 mln fanów), Red Bull (2,2 mln fanów), Ronaldinho (290k fanów), Fenty Beauty (114k fanów), Selena Gomez (14 mln fanów), Loren Gray (30 mln fanów), Baby Ariel (29 mln fanów), Dua Lipa (463k fanów), Alvaro Soler (219k fanów), Mnet Asian Music Awords (1,7 mln fanów)

Partnerstwa TIKTOK

Firma ByteDance w 2018 roku podpisała wiele obiecujących umów partnerskich z wytwórniami muzycznymi, klubami sportowymi, uniwersytetami oraz różnego rodzaju wydarzeniami kulturalnymi.

W Korei sukcesem okazała się współpraca z profesjonalną ligą Tenisa Stołowego – T.League. Profil ma obecnie prawie 180k fanów.

Również w Azji TikTok rozpoczął oficjalną współpracę z K League, czyli najstarszą zawodową ligą piłkarską na kontynencie azjatyckim. Oficjalnym profil klubu również można znaleźć na aplikacji TikTok.

Nie od dziś wiadomo, że TikTok inwestuje w młodych i zdolnych twórców! W związku z tym TikTok podpisał umowę partnerską z  School of Design and Art Continuing Education of Hansung University w Korei. Na mocy umowy studenci dostarczają profesjonalny content do aplikacji.

TikTok muzycznie współpracuje z największymi wytwórniami na świecie. Na początku listopada TikTok zawarł również umowę z firmą Avex Corporation znaną z muzyki EDM, która umożliwia użytkownikom korzystanie z utworów należących do firmy.

Wisienką na torcie było podjęcie partnerstwa z amerykańską ligą koszykarską NBA. Oficjalny profil najpopularniejszej ligi koszykarskiej na świecie posiada obecnie na TikTok 3,6 mln fanów.

Kuzma video

#ByteNews We are excited to partner with the #NBA and provide exclusive NBA content to our #TikTok users. Learn more about this partnership now → https://prn.to/2zuNykg#partnerships #ai #technology #video #computersoftware #marketing #jobs

Opublikowany przez ByteDance Środa, 28 listopada 2018

Aplikacja firmy ByteDance potrafi znaleźć partnera wśród wielu branż. TikTok nie odmówił sobie również przyjemności współpracy z jednym z najważniejszych wydarzeń modowych na Tajwanie Fashion Week w Taipei. 

TikTok X VOGUE co-created Taipei Fashion Week.

#ByteEvent Oct. 13th #VOGUE and #TikTok partnered to hold the Taipei Fashion Week for the very first time. #fashion #taipei #taiwan #video #event #jobs #marketing

Opublikowany przez ByteDance Niedziela, 28 października 2018

Jednak nawet po takich sukcesach TikTok nie zwolnił tempa. Wraz z południowokoreańskim producentem gier wideo NEXON, wziął udział w promocji nowej gry Astelli.

Każdy użytkownik aplikacji wie, że TikTok bardzo restrykcyjnie przestrzega zasad zawartych w regulaminie. W celu ochrony swoich userów właściciele aplikacji zasięgają również rady największych ekspertów w tej dziedzinie. W związku z tym TikTok Japan zorganizował swoją pierwszą konferencję na temat bezpieczeństwa użytkowników z udziałem 9 organizacji pozarządowych.

Siedzibę TikToka w Pekinie odwiedził również Tim Cook dyrektor generalny Apple Inc. Nagrał nawet wspólnego TikToka do którego link znajdziecie tu.

TikTok jako sponsor

Aplikacja należąca do chińskiego giganta technologicznego w 2018 roku zaznaczyła swoją obecność jako sponsor na największych wydarzeniach kulturalnych na świecie.

Jedną z pierwszych współprac we wrześniu, było partnerstwo z amerykańską organizacją Film Independent. TikTok wsparł festiwal nagrodą 10 000$ dla twórcy, który wyreżyseruje najciekawszy film w formacie aplikacji TikTok.

The TikTok Real Short Award winner is Ann Lupo!

Congratulations to Ann Lupo in winning this year's TikTok Real Short Award! Ms. Lupo's award is a $10,000 grant to support her future creative endeavors. Check our her real short video and find out more about our partnership with TikTok here: http://bit.ly/2xAZrEu.

Opublikowany przez Film Independent Poniedziałek, 24 września 2018

Jednak największym osięgnięciem TikToka jako sponsora była obecność aplikacji na gali MTV EMA, która odbyła się w Bilbao w Hiszpanii. Na czerwonym dywanie pojawili się najpopularniejsi twórcy aplikacji. Byli to między innymi Sky&Tami, Luciano, Vicky Banham, Tessa Bear, Casper, Laurbubble, Amelia Gething, oraz Houssein.

TTxEMA

#ByteNews Remember the awesome MTV EMA in #Bilbao? It was hashtag#TikTok EU's first ever sponsorship! Today we prepared a nice video for you to go back in time, and have a closer look at the celebrities and KOLs having fun on this TikTok-sponsored big party! #video #mtvema #emas #celebrity #go #ai #technology #marketing #sponsorship

Opublikowany przez ByteDance Sobota, 8 grudnia 2018

Pod koniec listopada TikTok był również sponsorem 40-go Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Cairo w Egipcie. Jest to największy festiwal filmowy na środkowym wschodzie i w Afryce.

Aplikacja ma również wiele powodów do dumy na terenie rodzimej Azji. TikTok był sponsorem jednego z największych festiwali EDM na świecie – Ultra Taiwan! Na festiwalowej scenie pojawili się Marshmello, Alan Walker, DJ Snake oraz Ingrosso.

TikTok był również sponsorem Mnet Asian Music Awards, czyli corocznej ceremonii wręczenia nagród muzycznych, wzorowanej na MTV Video Music Awards. Wydarzenie odbywa się w Korei Południowej.

MAMA 2018

#ByteEvent #TikTok will join 2018 #MAMA (Mnet Asian Music Awards) as an official sponsor and voting channel.#2018MAMA #awards #videos #music #kpop #Korea #official #ai #technology #jobs

Opublikowany przez ByteDance Sobota, 8 grudnia 2018

Tagi sponsorowane TIKTOK

TikTok we wrześniu rozpoczął pierwsze współprace z popularnymi markami tworząc tagi sponsorowane. Oficjalne współprace z markami dają korzyści nie tylko aplikacji, ale również twórcom. Dzięki sponsorowanym wyzwaniom użytkownicy mogą otrzymać między innymi dedykowane produkty od sponsora challenge’u.

Efektem jednej z takich współprac był tag współtworzony z marką Guess #inmydenim. Challenge pojawił się w Stanach Zjednoczonych, a twórcy wygenerowali pod nim łącznie 35 milionów wyświetleń wideo.

Natomiast w Korei aplikacja nawiązała współpracę się z jedną z największych sieci telefonicznych SkTelecom.

TikTok & SK Telecom

#ByteNews #TikTok Korea cooperated with Korea's largest telecom company #SKTelecom this week authorizing TikTok to make exclusive stickers and promoting their joint challenge with TikTok.#videos #stickers #challenge #cooperation #korea #promotion #marketing

Opublikowany przez ByteDance Piątek, 14 grudnia 2018

W Malezji TikTok nawiązał ciekawą współpracę z jedną z najpopularniejszych sieci fast-food – McDonald’s! Użytkownicy mogli wziąć udział w wyzwaniu #bigmacchallenge

2nd prize winner

#ByteMoments #TikTok Malaysia partnered with McDonald’s Malaysia and launched the #BigMacTikTok challenge.Check out one of the winners' video!#McDonald #BigMac #challenge #partner #Malaysia #videos #funny #winner

Opublikowany przez ByteDance Sobota, 22 grudnia 2018

Wyzwania lokalne oraz globalne dla twórców

W październiku zaczęły się pojawiać pierwsze lokalne, wyzwania znane jeszcze z Musical.ly, czyli #1milionaudition. Twórcy rywalizowali ze sobą o nagrody pieniężne i rzeczowe w różnych kategoriach. Były to między innymi: sztuka, moda, sport, vines oraz gotowanie. Challenge pojawił się między innymi w Turcji, Indiach oraz Rosji.

Co więcej w każdym tygodniu TikTok prezentuje użytkownikom 1 challenge europejski oraz 1 globalny w którym udział mogą wziąć użytkownicy z całego świata.

TIKTOK: Międzynarodowe gale i lokalne wydarzenia

TikTok chętnie organizuje oficjalne wydarzenia dla twórców. Są to zarówno eventy lokalne jak i międzynarodowe spotkania TikTok Gala.

TikTok tuż po synchronizacji z Musical.ly świętował swój sukces wraz z twórcami z całego świata na oficjalnym wydarzeniu w Londynie. Polskich użytkowników reprezentowali Dominik Rupiński (1,9 mln fanów) i Lena Kociszewska (1,8 mln fanów).

musical.ly & TikTok Rebranding Party

#ByteVideo Want to see more videos from the big crazy rebranding launch party? Check out the amazing video from TikTok London!🎉🎉🎉

Opublikowany przez ByteDance Czwartek, 16 sierpnia 2018

Impreza miała swój odpowiednik również w Azji. W Jakarcie odbyła się jedna z pierwszych, oficjalnych gali TikToka na którą zostali zaproszeni najwięksi twórcy z całego świata.

Niedługi czas po po tym miał miejsce Europejski event w Paryżu. Użytkownicy, którzy zostali zaproszeni do Paryża zostali wybrani na podstawie 2 challenge’y #jumpto2080 oraz #backto80s.  Tiktokerzy bawili się wspólnie podczas rejsu imprezowym statkiem po Sekwanie. W Paryżu Polskę reprezentowali: Magic of Y (344k fanów), Agnieszka Grzelak (557k fanów), Kinga Sawczuk (4,5 mln fanów), Dominik Rupiński (1,9 mln fanów), Kamelemona (1,1 mln fanów) oraz Bolled (122k fanów).

#ByteEvent Embark on our TikTok Fashion Time Machine In Paris! Meet Europe's hottest creators and see how TikTok unlocks their creativity!

Opublikowany przez ByteDance Środa, 19 września 2018

Pracownicy TikToka na oficjalnym wydarzeniu w Paryżu

Indie uwielbiają TikToka. Challenge w tym kraju osiągają największą ilość wyświetleń na świecie. W związku z tym TikTok zorganizował wydarzenie w Mumbaiu na które zaprosił ponad 100 twórców z Indii.

Pod koniec października TikTok zorganizował kolejne lokalne wydarzenie dedykowane transitionerom w Jakarcie w Indonezji oraz w Taipei na Tajwanie.

Kolejnym lokalnym wydarzeniem dla twórców było spotkanie w TikTok Master Party w Wietnamie!

TikTok's Master Party in Vietnam.

#ByteEvent Sunset with Vietnam’s hottest creators! This is TikTok’s Master Party, held on Sept 22!

Opublikowany przez ByteDance Piątek, 5 października 2018

W listopadzie odbyła się również jedna z największych imprez TikToka – TikTok Gala, która zgromadziła w Korei największych twórców z całego świata. Na gali pojawili się także twórcy z Europy. Polskę reprezentował Sebastian Kowalczyk.

Niestandardowe podejście do reklamy

Oprócz reklam aplikacji na YouTube, TikTok może się pochwalić dość niestandardowymi technikami promocji. Wyróżnia go w tej kwestii również różnorodność stosowanych metod.

W Nowy Rok iluminacje świetlne reklamujące aplikacje można było zobaczyć między innymi na Burj Khalifa w Dubaju oraz na Times Square w Nowym Jorku! Takie zakończenie roku dla aplikacji to idealne podsumowanie 2018 roku.

Aby wspomóc młodych i utalentowanych artystów TikTok stworzył kampanię #evryartist  w Wielkiej Brytanii. W akcji udział wzięli nie tylko użytkownicy aplikacji, ale również utalentowani młodzi artyści z 5 różnych uniwersytetów w Wielkiej Brytanii.

Kolejnym niestandardowym sposobem na reklamę był przemarsz pand z logiem TikToka. Można było je spotkać na ulicach Chengdu w Chinach.

TikTokiem zainteresowała się również jedna z najpopularniejszych gazet na świecie! New York Times opublikował bardzo szczegółowy artykuł w pozytywnym tonie na temat aplikacji.

TIKTOK: Działalność charytatywna

TikTok nie zapominał także o tych najbardziej potrzebujących włączając się w różne akcje charytatywne.

Jedną z nich był challenge #prayforpalu. Został stworzony, aby wesprzeć finansowo ofiary, które ucierpiały w trzęsieniu ziemi oraz tsunami w Palu (Indonezja).

Nagrody

TikTok w 2018 roku otrzymał wiele nagród i tytułów od App Store oraz Google Play.

Pierwszym ogromnym sukcesem tuż po połączeniu się TikToka z Musical.ly był status polecanej aplikacji TikTok w App Store w 45 krajach na całym świecie, w tym w Stanach Zjednoczonych i Korei.

W październiku aplikacja świętowała kolejne sukcesy, tym razem w sklepie Google Play. TikTok został polecaną aplikacją w USA, Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Francji, Rosji, Niemczech, Brazylii, Japonii oraz Meksyku.

Na początku grudnia TikTok został aplikacją roku w Indonezji oraz pojawił się w zestawieniu Apple App Store’s Top App Charts for 2018!

Jednak największym osiągnięciem TikToka było znalezienie się na liście najczęściej pobieranych aplikacji w 2018 roku!

Siedziby TikToka

TikTok posiada ponad 50 oficjalnych siedzib aplikacji na całym świecie. W 2018 roku duża część z nich hucznie świętowała swoje otwarcie.

Już na początku września ByteDance otworzył jeden z pierwszych zagranicznych oddziałów TikToka w Tokio w Japonii.

Pracownicy TikToka  z Nowego Jorku świętowali Halloween w nowej siedzibie firmy.

TikTok w listopadzie otworzył swoje biura również w LA w Culver City oraz w Jakarcie w Indonezji !

 


W grudniu TikTok otworzył swoją siedzibę w Singapurze. Niedługo po otwarciu zorganizował imprezę dla twórców z tego regionu.

Tuż przed świętami pracownicy Londyńskiego oddziału TikTok’a przenieśli się do nowego biura.

Aplikacja podsumowała cały 2018 rok w filmie TikTok Rewind. Na 100 użytkowników z całego świata, którzy pojawili się w filmie  aż dwóch pochodzi z Polski. Sa to Magic Of Y oraz Bolled.

Year Rewind

#ByteMoments The new year is coming, and by the end of 2018, #TikTok Rewind video went online! Please check out the funny moments of this year. Let's continue to #makeeverysecondcount in 2019!#rewind #video #online #global #fun #joy #happy #happynewyear

Opublikowany przez ByteDance Sobota, 29 grudnia 2018

Lista sukcesów, które wydarzyły się tak naprawdę w przeciągu pół roku od synchronizacji aplikacji TikTok z Musical.ly jest imponująca! TikTok swoim podejściem do użytkowników złamał panujące wcześniej schematy i właśnie za to pokochały go miliony userów na całym świecie! Bo w tej aplikacji każdy może być twórcą.

 Mamy nadzieję, że 2019 rok przyniesie aplikacji jeszcze więcej sukcesów!

Ulepimy Dziś Bałwana – Polscy YouTuberzy stworzyli swoją wersję piosenki z Krainy Lodu

TikTok podbija Indie