in ,

Zarabiaj pieniądze dzięki filmom na Facebooku – Sprawdź czy Twój fanpage się klasyfikuje!

Cześć! Miło nam poinformować, że zarabianie na filmikach na Facebooku to już nie mit powtarzany przez wielu od dawna tylko czysta prawda! Systemu monetyzacji co prawda nie ma jeszcze w Polsce, ale już teraz można sprawdzić czy nasz Fanpage spełnia wszystkie warunki potrzebne do zarabiania na naszych materiałach video. Poniżej garść przydatnych informacji zebranych z działów pomocy Facebooka

Czym są przerwy reklamowe na Facebooku?

Przerwy reklamowe to krótkie reklamy, które możesz umieszczać we wszystkich spełniających wymagania filmach, aby zarabiać pieniądze. Reklamy mogą być automatycznie umieszczane w naturalnych przerwach w materiale, ale można je też wstawiać ręcznie.

Zalety przerw reklamowych

Poznaj funkcje, które pomogą Ci zwielokrotnić zarobki, podczas gdy Ty zajmiesz się tym, co robisz najlepiej: tworzeniem wartościowych treści.

Statystyki

Przerwy reklamowe mogą być zawarte w filmach o długości co najmniej 3 minut, ale możesz zrobić o wiele więcej, aby optymalnie wykorzystać swoje treści – a my Ci w tym pomożemy! Actionable Insights to funkcja, dzięki której sprawdzisz, jakie uzyskujesz wyniki, i co możesz poprawić.

Automatyczne umiejscowienia

Reklamy są umieszczane w naturalnych przerwach w materiale, aby zapewnić odbiorcom lepszy odbiór, przy czym zwiększa się liczba możliwych umiejscowień – i tym samym potencjał zarobkowy. Możesz też wybrać swoje własne umiejscowienia lub wyłączyć przerwy reklamowe w poszczególnych filmach.

Masz całkowitą kontrolę

Możesz zdecydować, którzy reklamodawcy (lub kategorie reklamodawców) mają nie pojawiać się w sąsiedztwie Twoich treści. Ponadto masz możliwość wyboru, czy Twoja zawartość ma być wcześniej sprawdzana, dzięki czemu możesz zacząć zarabiać od momentu publikacji.

Kto może się zarejestrować

Aby twórcy mogli zakwalifikować się do korzystania z przerw reklamowych, muszą spełnić te kryteria.

Standardy wymagań w zakresie monetyzacji

Ważne, aby znać te standardy, nie tylko po to, aby kwalifikować się do przerw reklamowych, ale by zachować uprawnienia.

1-minutowe wyświetlenia filmów o długości 3 minut

Wskaźnik pomaga określić, z jaką skutecznością możesz zarabiać na przerwach reklamowych. W ostatnich 60 dniach musisz uzyskać 30 tys. 1-minutowych wyświetleń filmów, z których każdy trwa co najmniej 3 minuty.

10 tys. obserwujących

Filmy muszą być publikowane ze strony (nie profilu) mającej co najmniej 10 tys. obserwujących.

Dostępność funkcji przerw reklamowych w poszczególnych krajach

Program przerw reklamowych jest nadal rozwijany. W tym artykule znajdziesz aktualną listę obsługiwanych krajów.

Zobacz, czy spełniasz warunki korzystania z funkcji przerw reklamowych

sprawdź czy się klasyfikujesz: https://www.facebook.com/business/m/join-ad-breaks

Standardy wymagań w zakresie monetyzacji

Informacje ogólne

Każdego dnia ludzie zaglądają na Facebooka, aby dowiedzieć się, co słychać u ich ulubionych twórców i wydawców. Troska o ekosystem, w którym twórcy i wydawcy mogą kontaktować się z fanami i promować siebie lub swoje firmy, jest kluczowym elementem tworzenia możliwości nawiązywania kontaktów i doświadczeń dla członków naszej społeczności. Aby pomóc twórcom i wydawcom w zarabianiu na materiałach, które publikują na Facebooku, oferujemy kilka funkcji: materiały powiązane z marką, artykuły ekspresowe oraz aktualnie testowane przerwy reklamowe.

Twórcy i wydawcy, którzy chcą skorzystać z funkcji monetyzacji, muszą przestrzegać zasad i regulaminu Facebooka, włącznie z poniższymi kryteriami dostępu.

Zgodność ze Standardami społeczności

Twórcy i wydawcy, którzy chcą skorzystać z funkcji monetyzacji Facebooka, muszą przestrzegać aktualnych zasad serwisu, w tym Standardów społeczności. Twórcy i wydawcy, którzy naruszyli Standardy społeczności, w tym zasady dotyczące praw własności intelektualnej, autentyczności oraz bezpieczeństwa użytkowników, mogą nie spełniać wymogów lub mogą utracić uprawnienia do zarabiania przy użyciu naszych funkcji.

Jeżeli uważasz, że Twoje materiały mogły naruszyć Standardy społeczności, sprawdź tutaj powiadomienia na ten temat. Jeżeli uważasz, że mogło dojść do naruszenia zasad dotyczących własności intelektualnej, więcej informacji znajdziesz tutaj.

Zgodność z Regulaminem płatności

Twórcy i wydawcy muszą spełniać wymagania Regulaminu płatności Facebooka, w przeciwnym razie mogą utracić uprawnienia do korzystania z naszych funkcji monetyzacji.

Zgodność z Regulaminem usługi Strony

Twórcy publikujący materiały na stronach muszą spełniać wymagania Regulaminu usługi Strony, w przeciwnym razie mogą utracić uprawnienia do korzystania z naszych funkcji monetyzacji.

Przestrzeganie Wytycznych dotyczących zawartości w zakresie monetyzacji

Aby materiały można było zakwalifikować do monetyzacji z użyciem naszych funkcji, muszą one być zgodne z Wytycznymi dotyczącymi zawartości w zakresie monetyzacji. Zawartość, która nie spełnia tych kryteriów, może nie spełniać wymagań w zakresie monetyzacji, a w przypadku powtarzającego się naruszania tych kryteriów możesz utracić dostęp do naszych funkcji monetyzacji. Więcej informacji na ten temat można znaleźć tutaj.

Udostępnianie autentycznej zawartości

Twórcy i wydawcy publikujący treści oznaczone jako dezinformacja i fałszywe wiadomości mogą nie spełniać wymagań do korzystania z funkcji monetyzacji lub utracić do niej dostęp. Więcej informacji na ten temat można znaleźć tutaj. Twórcy i wydawcy udostępniający materiały służące do zbierania kliknięć (tzw. clickbait) lub o sensacyjnym charakterze mogą nie spełniać wymagań do korzystania z funkcji monetyzacji lub utracić do niej dostęp. Więcej informacji na ten temat można znaleźć tutaj.

Twórcy i wydawcy muszą w sposób autentyczny udostępniać materiały członkom społeczności. Treści rozpowszechniane, udostępniane i uzyskujące reakcje w sposób sztuczny (m.in. wyświetlenia i komentarze) nie będą dostępne w celu monetyzacji. Rozpowszechnianie treści musi odbywać się zgodnie z naszymi zasadami dotyczącymi udostępniania dostępnymi tutaj.

Zaznaczenie swojej obecności na rynku

Twórcy i wydawcy muszą zbudować autentyczną i silną obecność na Facebooku. Aby mogli zakwalifikować się do korzystania z wszystkich funkcji monetyzacji, muszą istnieć od co najmniej 90 dni. Aby twórcy i wydawcy mogli uzyskać dostęp do produktu Przerwa reklamowa, muszą mieć wystarczającą liczbę obserwujących (wskazanych przez znajomych na Facebooku lub osoby obserwujące).

Jeśli w przypadku utraty dostępu do naszych funkcji monetyzacji, uważasz, że spełniasz kryteria, możesz przesłać odwołanie tutaj. Czas oczekiwania na decyzję zależy od wielu czynników. Rozpatrujemy wnioski w możliwe krótkim czasie.

Pamiętaj, że Facebook zastrzega sobie prawo do zmodyfikowania, zawieszenia lub odebrania dostępu albo do zaprzestania oferowania funkcji monetyzacji treści w dowolnym momencie.

Dostępność funkcji przerw reklamowych – kraje i języki

Przerwy reklamowe są obecnie dostępne tylko w przypadku stron z filmami w wybranych językach i krajach. Do końca bieżącego roku i w 2019 r. planujemy dodanie obsługi kolejnych krajów i języków.

Bieżąca dostępność funkcji przerw reklamowych

Języki: angielski, francuski, hiszpański, niemiecki, portugalski, tajski

Kraje: Argentyna, Australia, Belgia, Boliwia, Chile, Dania, Ekwador , Francja, Gwatemala, Hiszpania, Holandia, Honduras, Irlandia, Kolumbia, Meksyk, Niemcy, Norwegia, Nowa Zelandia, Peru, Portugalia, Republika Dominikańska, Salwador, Stany Zjednoczone, Szwecja, Tajlandia, Wielka Brytania

Aby uzyskać aktualne informacje na temat dostępności w poszczególnych krajach i językach, regularnie odwiedzaj tę stronę.

 

WIĘCEJ O MONETYZACJI FACEBOOK PRZECZYTACIE TUTAJ:

Facebook Extended Its Ad Breaks Video Monetization Options to More Languages and Countries

https://www.facebook.com/help/publisher/267128784014981

https://www.facebook.com/help/publisher/monetization-eligibility

 

 

Jarek Kostrzewa

Written by Jarek Kostrzewa

Związany z branżą social media od ponad 10 lat. Konsultant wielu artystów, youtuberów, influencerów i Tiktokerów w zakresie budowania społeczności w internecie.

Festiwal YouTuberów w Warszawie 2018

#ŻycietoFilm – oficjalny tag CLEO w TIKTOK + nowy filtr REC